jag-och-min-crohn

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sophie Ekström - 29 augusti 2013 15:12

Fy vilken skit dag, skulle tävla ikväll men hela min kropp säger nej,så det är väl bara ligga kvar i sängen och lyssna på kroppen.
Har varit iväg till Danderyd och tagit massa prover inför operationen på tisdag.

Och hon som tog proverna var grym, första sticket! De är inte jag van vid:) brukar se ut som en nåldyna när jag kommer från provtagning

Nä nu har jag laddat ner filmen Best In Show, den sägs vara super rolig, åter kommer om filmen :)

Av Sophie Ekström - 27 augusti 2013 18:26

Oj varför ska man låta det gå så länge mellan gångerna man går hos frisören? Sååå himla skön känsla att vara nyklippt!
Det fick bli koppar i underhåret som sedan går igen i överheten med slingor tillsammans med ljusa slingor. Alltid lika nöjd när jag går där ifrån. Klippte bara topparna, är nöjd med frisyren jag har, var inne på att klippa av det men jag vet att jag alltid ångrar mig är jag inte kan sätta upp det :) tack snälla Nettan för ett super jobb som alltid!!!

Innan Nettan har satt fingrarna i håret

En super nöjd Sophie :)

Här ser man underhåret som går i koppar :)

Av Sophie Ekström - 27 augusti 2013 08:20

Nu är det inte många dagar kvar tills kärleken kommer hem :), efter 2 1/2 år i Singapore så ska man nu bli sambo igen, underbart!!!! På lördag kommer han hem igen, så här hemma är det full fart från morgon till kväll, göra plats i garderober, städa bilen och storstäda.

Idag ska jag bli fin ihåret, ska till min underbara frisör Nettan, får se om jag vågar göra något skoj med håret, återkommer med bild ikväll:)
Nä nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen och gå ut med hundarna, en sådan där jobbig morgon. Ont i lederna ont i kroppen men den kommer igång de vet jag :) ha det bäst så länge

Bjuder på en bild på Tyra när hon torkar sig själv efter bad :)

Av Sophie Ekström - 26 augusti 2013 12:55

Klockan ringde på 05.50, dax för en härlig morgon promenad, en morgon utan ont i lederna, de är en bra morgon :) hem och gjorde gröt så man håller sig mätt, gröt är underskattad frukost, sedan mor och far bjöd mig på deras havregrynsgröt med frukt olivolja och citron så klarar man sig inte utan den, sååå god :)

Färjan på väg till Viltspår hos Lennart, vilken morgon!!! Trodde aldrig att vår handikappade lilla kira skulle klara Viltspår som hon gjorde. För er som inte vet vem hon är så är det en tik som fick syre brist vid födsel man märke det inte förens snare i valplådan men för varje dag så gjorde hon framsteg, mina föräldrar tog hand om henne och har givit henne ett kärleksfullt hem med träning och rehab, hon är nog den mest levnadsglada dvärgschnauzer jag sett.
Far ville prova Viltspår med henne så hon får använda hjärnan, ja och helt otroligt så vinglade hon knappt, hon tog sig över sly och stockar 3 fina vinklar gjorde hon och snacka om va glad och lycklig hon var när hon hittar klövern, hon gjorde sitt berömde kira hopp som dom som känner henne har sett.

Kira i spåret

En klockren vinkel

Klart hon kommer över :)

Hittad :)

Sedan var de dax för mitt finska monster att få jobba, hennes andra spår och hon klarade ett anlagsprov på 600 meter, bloduppehåll och många vinklar, ja denna tjej älskar verkligen att jobba med nosen. När hon var klar tittade hon på oss, är de redan klart??

Elvira vägrar att släppa, de är hennes byte :)

Hemma väntade Tyra myra som kommer måndag till tisdag nu under sommaren :) sååå mysigt att få träffa min sessa <3 Tyra lite sur att hon inte fått vara med ;)

Nä nu ska jag rensa lite garderober så Mange får lite plats när han kommer på lördag :) oj nu är det inte långt kvar!!!

Ta hand om varandra där ute och vårda era vänner ömt, bra vänner växer inte på träd!!!

Av Sophie Ekström - 22 augusti 2013 18:05

Att se sina hundar njuta av något dom verkligen gillar, syns på hela deras kroppsspråk är helt underbart :) idag har Elvira gjort sitt första Viltspår, hon klarade det galant. Var hennes typ av arbete. Hon har inte tålamodet för lydnadsträning, men med Viltspår blev hon härligt trött :) så säga vecka blir det 2 spår till för att sedan köra anlagsprov. När vi var klara åkte vi till Årsta havsband och filade, vi tog ner hundarna på stranden och va härligt att se alla 6 springa runt och busa i vattnet, de är balsam för själen, lyckliga hundar, härlig natur och underbara människor runt sig!!! Men nu ligger man nerbäddad helt orkeslös, vet inte om det är en förkylning på g eller om det är veckans urladdning som kommer ikapp. Skulle trimma hundar ikväll men ligger kvar i sängen och njuter av dagen istället <3 i morgon kommer underbara Carro hit, vi ska förbereda för lördagens tävling, då lovar jag att enegiförådet blir påfyllt, Carro har sen inverkan på människor <3 ha en underbar kväll nu vänner!!! Va rädda om varandra, i morgon kan de vara för sent <3

Elvira njuter av sensommaren

Bilden får tala för sig själv <3

En utslagen Elvira efter dagens pass

Av Sophie Ekström - 20 augusti 2013 09:33

Jag borde känna mig lycklig i kroppen efter allt skoj som hänt, goda nyheter och att Magnus kommer hem men vaknade efter en orolig natt och känner olust i hela kroppen, känner mig nedstämd. Mycket som man inte tagit tag i börjar komma krypande. Ohhh orkar inte känna så här, händer inte så ofta. Får dra täcket över huvudet och vakna upp igen på bättre humör!
En sådan där dag när man inte har långt till tårar.

Lite bilder som gör mig glad, vilken trädgård <3 ska ni till Singapore måste denna trädgård besökas!!!

Av Sophie Ekström - 19 augusti 2013 17:20

Men va gör det när det är så mysigt att träffa alla på tävlingen :) var länge sedan man skrattade så mycket, man kände sig som en tonårs tjej. Vi skrattade så mycket så det knappt gick att få ett vanligt leende, de är medicin kan jag lova. Men helgens tävlingar sätter spår, man får lida veckan efter, ont i kroppen, lederna mm :(
Idag blev det inte mycket gjort, sängen har varit min vän idag :)
Nu är det inte långt kvar till älskling kommer hem, 2 v. Ska på lägenhetsvisnng i helgen, hoppas det är något som tilltalar oss, skulle vara skönt att hitta något innan han kommer hem, tror det blir jobbigt att bo 2 i ångest lådan ;) nä det har varit super att kunna låna föräldrarnas gäststuga nu när Magnus varit borta så länge, de har ställt upp i ur och skur med allt <3 tack mina underbara föräldrar, ni är bäst!!!!

I morgon ska jag tävla något jag älskar, lydnad, man tävlar liksom för sig själv, ingen kan påverka det mer än du och hunden. Vi ha inte hunnit träna så mycket, får köra ett pass i kväll och i morgon bitti, behöver ett 1:a pris i lydnads klass 2 för att få LP2 på Hilda, men de blir nog inte i morgon, vi ser det som en träningsomgång för att se vad vi behöver träna mer på.

Och på torsdag ska Elvira få prova på Viltspår, ska bli spännande att se hur hon reagerar. Ha en underbar kväll nu och så önskar jag alla en skön vecka :)

Bild från morgon promenaden :) till vänster Hilda, Tyra, Elvira och Adde

Min farbror med deras Adde :)

Av Sophie Ekström - 16 augusti 2013 20:37

Mina fina föräldrar kom hem tidigare än beräknat, idag istället för söndag :) blev bjuden på rastaholms resturang ute på Ekerö, otroligt god mat och super service :) tack mamma o pappa för en super mysig kväll med så god mat.
Nu är det snart dax för sängen, kl slår på 04.00 ska åka 05.30 mot Norrköping för att tävla lite och sedan bär de av mot Eskilstuna för tävling där på söndag! Lycka till alla som är i Danmark och ställer, lite extra till Malin med vår penny ;)
Hoppas kroppen håller i helgen, den har varit lite si så där denna vecka, men ska man ha kul så får man bita ihop :)

Presentation


" Lär dig livets stora gåta,
Älska
Glömma
Och förlåta"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards