jag-och-min-crohn

Alla inlägg under januari 2014

Av Sophie Ekström - 11 januari 2014 14:02

Igår fick jag en kraftig blödning i underlivet, den har varit lite i otakt efter äntarmsoperationen. Blött en til två ggr vecka. Men enl. Läkarna var inte det konstigt med tanke på min sjukdomsbakrund. Obalans i hela systemet.
Men i går ringde jag in och de tyckte att jag skulle komma in och visa upp mig så jag skulle komma dagen därpå kl 9.
Provtagningar och väntan, men fick en uppvisning av en nyfödd som skärmade alla. Väntade 1 1/2 sedan var de min tur.
Berätta hela historien, sedan var det dax för undersökning, allt såg bra ut utom att de hittade en polyp på livmodertappen som dom tog bort och skickade på analys. Det var inte så skönt, kändes som en kraftig mensvärk. Återbesök om en månad för att se om det var den som störde eller om de måste sätta in någon hormon för att återställa balansen i kroppen.

Nu är det bara återbesök på måndag till kirurgmottagningen få se vad min läkare säger vad dom ska hitta på, det har fortfarande inte läkt som det ska.
Känner att de får räcka snart, börjar känna mig som en grinig gammal tant. Vill bli den där glada Sophie som älskar att lyssna ha det mysigt med mina vänner, min man.

När jag kände mig eländig förut tänkte jag alltid på att det finns människor som har det mycket värre så sluta gnälla, men känner att jag måste hitta något annat nu som får mig på fötter.

Något som har gjort mig otroligt glad är min vän Britt och Malin, har fått äran att leasa fina Zizzaz amizing Alice igen från Britt som är mamma till min fina G-kull. Sedan får jag låna Malin och Mias fina hane Superplay's Way To Go. Det blir hans första kull :) så nu får man länkta till i mars då hon löper.

Lite bilder på underbara Alice, hon är inte bara fint byggd utan en super mysig tik med skin på näsan. Hon tävlar lydnad med Britt och har LP1 och smart LP2, hon har gjort ett super fint MH. Hon var en super mamma på min G- kull, 4 hanar och 3 tikar föddes där. Sparade Greta som jag delägde med Helena Larsson.

Barney är en stilig kille som föll för förstagången jag såg honom, med hans kolsvarta sträva päls och välbyggda kropp. Jag tror väldigt mycket på denna kombination inte bara exteriört utan mentalt också, då båda föräldrarna är sunda och stabila.

Önskar alla en underbar helg!!!

Sedan önskar jag min vän Carro en super födelsedag <3

Puss vännen!!!

Av Sophie Ekström - 6 januari 2014 23:46

Inge Göteborg för mig i helgen som var, tänkte att jag skulle åkt ner någon dag och hejat men tänkte på kroppen istället och stannande hemma. Det har varit lite upp och mer, så man ska väl inte utsätta den för mycket. Såret vill inte läka som det ska, har spruckigt upp på några ställen men snart är det återbesök så får vi se vad dom hittar på.

Sedan skulle jag haft valpar denna helg men Elvira gick tom så jag hade inte anmält något till Göteborg

Till vänster Sofie med vår Lisa, till höger Malin med vår penny som var nere i Göteborg.
Nä nu är det dax för sängen, sov gott alla vänner och va rädda om er!!!

Av Sophie Ekström - 2 januari 2014 00:15

2013 var inte mitt år, som alla vet så genomgick jag ett antal operationen och det slutade med att de fick ta bort hela ändtarmen så nu lever jag bara med en tunntarm. Men va ska man göra, när den inte gick att rädda. Bara att acceptera läget och göra det bästa av det.
Nu hoppas jag att det tar slut på alla sjukhusbesök och operationer, än så länge har det inte läkt som det ska men jag håller tummarna på att det gör det snart.
Sedan blev det inga valpar detta år, men som sakt det är inget man kan styra, bara på det igen, nytt år nya möjligheter.
Men några underbara saker hände 2013, Magnus kom hem efter 2 1/2 år i Singapore vi köpte en super mysig lägenhet i Bromma, vi fick hem en underbar snauzer som heter xocci men kallas för sockan i vår familj, det är Magnus efterlängtade hund, han har alltid velat ha en stor. Hon kom in som en stormvind, hon var strax över ett år. Hon växer varje dag i vår flock och vilken underbar hund. Vi delägar henne med kennel argenta, ska bli så kul att samarbeta med dem, helt underbara människor. Så några underbara saker hände.

Men nu är det 2014 och nu blickar jag frammåt med nya planer med hundarna, nya planer för att bli frisk, nya mediciner, kan det bli bättre :)

Önskar alla mina vänner lycka till i Göteborg, håller tummarna hårt för er och lite extra för sockan så klart :)

Presentation


" Lär dig livets stora gåta,
Älska
Glömma
Och förlåta"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards