jag-och-min-crohn

Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Nytt år, nystart på kroppen

Av Sophie Ekström - 2 januari 2014 00:15

2013 var inte mitt år, som alla vet så genomgick jag ett antal operationen och det slutade med att de fick ta bort hela ändtarmen så nu lever jag bara med en tunntarm. Men va ska man göra, när den inte gick att rädda. Bara att acceptera läget och göra det bästa av det.
Nu hoppas jag att det tar slut på alla sjukhusbesök och operationer, än så länge har det inte läkt som det ska men jag håller tummarna på att det gör det snart.
Sedan blev det inga valpar detta år, men som sakt det är inget man kan styra, bara på det igen, nytt år nya möjligheter.
Men några underbara saker hände 2013, Magnus kom hem efter 2 1/2 år i Singapore vi köpte en super mysig lägenhet i Bromma, vi fick hem en underbar snauzer som heter xocci men kallas för sockan i vår familj, det är Magnus efterlängtade hund, han har alltid velat ha en stor. Hon kom in som en stormvind, hon var strax över ett år. Hon växer varje dag i vår flock och vilken underbar hund. Vi delägar henne med kennel argenta, ska bli så kul att samarbeta med dem, helt underbara människor. Så några underbara saker hände.

Men nu är det 2014 och nu blickar jag frammåt med nya planer med hundarna, nya planer för att bli frisk, nya mediciner, kan det bli bättre :)

Önskar alla mina vänner lycka till i Göteborg, håller tummarna hårt för er och lite extra för sockan så klart :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie Ekström - 1 december 2016 23:30

Tänkte idag på vad som gör mig glad, finns det bättre start på morgonen när man vaknar brevid den man älskar, man kommer upp på morgonen, ta en härlig latte på cafet i blackebergs centrum eller an av deras underbara smoothie, kan starkt rekommendera ...

Av Sophie Ekström - 1 december 2016 23:30

Tänkte idag på vad som gör mig glad, finns det bättre start på morgonen när man vaknar brevid den man älskar, man kommer upp på morgonen, ta en härlig latte på cafet i blackebergs centrum eller an av deras underbara smoothie, kan starkt rekommendera ...

Av Sophie Ekström - 8 oktober 2016 15:20


Nu är det dax att bli av med min ryggsmärta, domningar. Efter alla mina operationer, runt ett 50 tal, har det satt spår i kroppen, säkert krocken med Volvon också. Men ett bra spår är att min mage, rumpa mår kanon och att min stomi är min vän. Nu har...

Av Sophie Ekström - 2 juli 2016 23:29


Jag kan bara säga, min stomi är verkligen min vän, sedan jag fick min stomi har mitt liv blivit lättare! Kunna göra det man vill utan att leta efter toaletter. Kunna äta det jag vill utan att oro mig om när det är dax för toa besök igen. Skönt att sl...

Av Sophie Ekström - 2 juli 2016 23:21

När man har sådana där dåliga dagar, man tycker allt man gör och är suger. Man vill bara lägga av med allt man gör. Allt går bara emot en. Då inser man extra mycket hur mycket sina underbara vänner, familj och partner betyder för en. Jag är så lyckli...

Presentation


" Lär dig livets stora gåta,
Älska
Glömma
Och förlåta"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards