jag-och-min-crohn

Alla inlägg under september 2013

Av Sophie Ekström - 16 september 2013 06:57

Ja det är typ första gången jag lyssnat på den. Skulle ha tävlat i Gimo i helgen men kände dagen innan att min kropp kropp inte skulle orka åka 2 timmar dit, ställa och 2 timmar hem. Så jag beslöt mig för att stanna hemma. Känndes otroligt skönt efter, att man änklingen hade lyssnat på sin kropp.

Det märks att hösten kommer smygande, lederna börjar svullna och värka, min kropp gillar värme bättre än kyla. Man borde bo i ett varmt land istället.
Vaknade i natt med att de bara ilade i lederna, fick ta en verktablett för att kunna sova, inte så skönt faktiskt.

Igår var jag och älskling tittade först på ett hus och sedan på en lägenhet, som det känns nu så ska vi vara med och buda på lägenheten, vi sa att vi ska satsa på en lägenhet nu och i framtiden köpa ett hus när vi vet hur det blir med mig och min kropp mm. Otroligt mysigt område med naturen precis utan för dörren :)
Här på Ekerö ösregnar det nu, hoppas det går över snart, har en Hilda som vägrar att gå ut när det regnar:)

Måste bara skryta över min far och deras handikappade hund kira, hon gick i veckan sitt 3:e viltspår och det gick hon klockrent, så snart är det dax att gå anlagsprov, hon blir så himla glad när pappa tar fram halsbandet, ett halsband pappa bara använder vid spår tillfällen. Att se henne i spåret hur hon jobbar är en fröjd för ögat, hon tar sig över stick och sten, hon är så koncentrerad att hon knappt vinglar ???
Far min har bestämt sig att göra henne till viltspårs champion, vi får se om dom lyckas, fast de tvekar jag inte på, dom kommer att klara de galant!

En bild från promenaden efter viltspåret, Drottningholms slott.

Grattis Carro kennel broddways till dina nya sessor:) och tack att jag fick vara med?

Av Sophie Ekström - 9 september 2013 07:41

Helgen har jag tillbringat med fina Malin och våra fyrbenta, tillsammans med alla collegor i högbobruk, bara älskar den platsen.

Bilden är från ena morgonpromenaden, bild över sjön vid bruket :)

Resultatet var väl si så där med, Sigge var den det gick bra för, han blev BIR båda dagarna och på skk bis final var vi kvar bland dom 6 bästa så nära var det :) Tyra myra var inte ens nära sitt sista cert, men men någon gång trillar vi på det :) hon tyckte det ialla fall det var super kul :)

vi fick problem med vår bensin generator som vi har vid föning av hund inför tävling men proffsigt som alltid så fixade Eva som har hand om utställningen så vi fick låna lite el till föningen, grymt jobbat och bra service Eva, tusen tack!!!!

Jag och Malin åt på brukshotellet på lördag kväll, en 4 rätters, förrätt toast Skagen, varmrätt kalvfile med rotfrukts gratäng, ostbricka som avslutades med deras dessert bord, jag lovar att man var mätt efter den underbara middagen

Har varit vuxen och provat olika ostar

Efterrätt :) tummen upp för den

En bild från ena kvällspromenaden.

Kroppen mår sådär men man glömmer bort den när man har så trevligt, känner den mer idag :( då man har tid att känna efter. Fast det är värt varenda sekund med er :)



Tack alla fina vänner för en underbar helg och grattis till era fina resultat med bisplaceringar cert, BIR och BIM!

Av Sophie Ekström - 6 september 2013 08:33

I helgen ska jag ladda på mitt förråd med god energi som jag får på utställning med mina fina vänner, visst blir man trött efter en helg men det är fysiskt trött, man får en så härlig kick av possessiv energi. Måste ladda på den nu när det har varit så tungt sedan jag fick dom dåliga nyheterna om min kropp. Den första operationen blir den 10:e okt, som är en liten där dom ska kolla hur allt ser ut och för att planera vilken metod dom ska använda.
Om ni undrar något om min kropp så fråga, jag tar inte illa upp, bättre att berätta hur läget är så omvärlden vet, just är denna sjukdom inte syns utanpå, bara innefrån .
Önskar alla fina en underbar helg och hoppas vi syns i högbo!

Av Sophie Ekström - 3 september 2013 20:30

Vet inte var jag ska börja, opererade mig idag igen då dom konstaterade att jag måste ta bort en kroppsdel till då den inte mår bra,det går verkligen i berg och dalbana. Den ena operationen ser det bättre ut och nästa gång sämre. Den operationen kommer att ske i nov och är en stor operation. Känner att de ska bli skönt på ett sett men tråkigt på ett annat. Ska bli skönt att man förhoppnings vis mår mycket bättre, kanske som förr i tiden. framtiden kan bara bli bättre, än man mått dem här senaste åren, ett humör som pendlat upp och ner, har inte haft så nära till skratt som jag brukar ha och mitt tålamod har varit piss. Har känt mig som ett bitter troll till och från.
Tråkigt att behöva genomgå ännu en operation. Nä nu ska jag dra täcket över huvudet och smälta dagens händelse. För att möta en ny dag i morgon med nya ögon!

Av Sophie Ekström - 3 september 2013 06:47

När man har kul så rinner tiden bort, helgen började ganska tråkigt med storstädning så Mange skulle få plats när han kom hem :) men fredagen avslutades super mysigt på en spontan träff hos mina Goa vänner som jag träffar väldigt sällan. Sedan på lördag var det enklingen dax att få hem min prins efter 2 1/2 år borta i Singapore. Känns väldigt konstigt men otroligt mysigt att vara sambo igen men än så länge känns det som han är hemma på semester.

Söndag tog jag och Alice en tripp till Solvalla och hejade på alla vänner som tävlade, rätt skönt att bara sitta och titta en gång :)

Alice här med en Cooper valp!

Söndagen avslutades med vår söndags mys hemma hos lina, en underbar tradition vi har, om man kan så äter vi en middag och tar en promenad tillsammans.
På måndag så var det Elviras tur att gå sitt anlagsprov i viltspår som hon klarade galant :) vilken tjej hon är !!!

Måndagskvällen avslutade jag och älskling på restaurang och firade 8 år förlovade, Gud va tiden går fort, nästa år firar vi 10 år tillsammans ?

Som man saknat detta leende ????

Nu är det tisdag och dax för min 41 operation sedan 2011 vågar inte tänka på hur många det är sedan jag insjuknade. Men jag är lyckligt lottad i alla fall, för runt mig har jag värdens underbaraste vänner, familj och en prins. Så man glömmer bort att man har en trasig kropp.

Ha en underbar dag alla nu och glöm inte att man ska ha minst 4 kramar varje dag!!!

Presentation


" Lär dig livets stora gåta,
Älska
Glömma
Och förlåta"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards